Wyszukiwanie obrazem w Google krok po kroku

Czasami trudno jest znaleźć słowa kluczowe, które można wpisać w wyszukiwarkę, by odszukać odpowiednią treść. Często dysponuje się natomiast grafiką, która może pomóc w wyszukiwaniu. Na szczęście Google umożliwia użytkownikom znalezienie pasujących treści za pomocą obrazu. Jak korzystać z tej funkcji i w jakich sytuacjach jest przydatna?

Do czego przydaje się wyszukiwanie obrazem?

Ta funkcja bywa pomocna, jeśli podczas przeglądania internetu trafi się np. na zdjęcie ciekawego elementu odzieży lub wyposażenia, które nie jest podpisane. By dowiedzieć się, co to za produkt i w jakim sklepie można go kupić, warto skorzystać z opcji wyszukiwania obrazem. Nawet jeśli Google nie znajdzie identycznych produktów, zaproponuje podobne. Ponadto ta funkcja daje możliwość szybkiego zweryfikowania, czy ktoś nie korzysta z autorskiego zdjęcia sprawdzającej osoby bez jej zgody. Ponadto pozwala określić, jak popularne jest dane zdjęcie lub znaleźć informacje o firmie, której logo się znajdzie.

Jak wyszukać zdjęcie w Google?

Wyszukiwanie obrazem dostępne jest w większości przeglądarek (np. Firefox, Chrome, Safari). Po otworzeniu przeglądarki należy wejść na stronę Grafika Google. Pierwszy sposób to kliknięcie opcji „Wyszukiwanie obrazem” kryjącej się pod ikonką aparatu na pasku wyszukiwarki. Następny krok to naciśnięcie przycisku „Prześlij obraz”, a potem „Wybierz plik” lub „Przeglądaj”. Na tym etapie należy wybrać obraz z komputera i przejść dalej za pomocą opcji „Otwórz” lub „Wybierz”.

Drugą metodą wyszukiwania obrazem, dostępną na Chrome i Firefox, jest przeciągnięcie wybranej grafiki bezpośrednio na pole wyszukiwania i upuszczenie jej. To szybki sposób, który może ułatwić pracę.

Wyszukiwanie obrazu za pomocą strony internetowej

W Grafice Google można wyszukać zdjęcie korzystając z jego adresu URL. W tym celu należy otworzyć stronę z szukanym obrazem i kliknąć na niego prawym przyciskiem myszy. Z menu trzeba wybrać opcję „Kopiuj adres obrazu”. Kolejny krok to wybranie w Grafice Google opcji „Wyszukiwanie obrazem” i „Wklej adres obrazu”. W polu tekstowym należy wkleić skopiowany adres i zatwierdzić go. Dodatkowo na Chrome po kliknięciu prawym przyciskiem myszy na obraz dostępna jest opcja „Szukaj obrazu w Google”. Wyniki wyszukiwania będą widoczne w nowej karcie.

Jak wyszukać obraz na telefonie?

Aplikacja Google dostępna jest na urządzeniach mobilnych z Androidem oraz iOS. Po wejściu w nią użytkownik ma możliwość skorzystania z opcji „Obiektyw Google”, którą można również pobrać jako osobną aplikację. Po kliknięciu w tę opcję można zrobić zdjęcie lub przesłać istniejące. Następnie po kliknięciu białej kropki należy użyć palca lub rysika, by zaznaczyć odpowiednią część obrazu.

Na smartfonach z systemem iOS można również skopiować grafikę do schowka, otworzyć aplikację Google i w pasku wyszukiwania kliknąć „Wyszukaj skopiowany obraz”.

Na urządzeniach z Androidem można wejść na stronę images.google.pl i opisać wybrane zdjęcie, a następnie kliknąć „szukaj”. Po wyświetleniu wyników można nacisnąć i przytrzymać pasującą grafikę i wybrać opcję „Wyszukaj ten obraz w Google”.

Filtrowanie wyników wyszukiwania

By szybciej znaleźć pasujące obrazy, warto skorzystać z filtrów wyszukiwania. Za ich pomocą można określić cechy takie jak rozmiar, kolory, prawo do użytkowania, typ, datę dodania czy format pliku.

Pozycjonowanie zdjęć

Warto pamiętać, że pozycjonowanie stron nie powinno ograniczać się jedynie do treści pisanych. Grafika Google jest wyszukiwarką bardzo często użytkowaną przez internautów. Często przechodzą oni do stron źródłowych, z których pochodzą wyszukiwane przez nich obrazy. Dlatego tak ważne jest, by na stronie internetowej umieszczać grafiki powiązane z przekazywaną treścią. Jeśli zdjęcia będą zgodne z tematyką strony, internauci poczują, że witryna jest godna zaufania i przekazuje rzetelne informacje. Kluczem do sukcesu jest wybór obrazów o wysokiej jakości, nadanie im odpowiednich nazw oraz formatów.

Podsumowanie

Google Grafika to wyszukiwarka, o której przydatnych funkcjach nie każdy wie. Narzędzie to ma duży potencjał i może zdecydowanie ułatwić pracę. Za jej pomocą można odnaleźć informacje o stronie zamieszczającej daną grafikę lub oszacować popularność konkretnego obrazu. Właściciele firm posiadających strony internetowe nie powinni zapominać o potencjale opcji wyszukiwania obrazem. Jeśli zatroszczą się o umieszczanie pasujących do treści grafik, mogą zanotować większy ruch na swojej stronie. W końcu Grafika Google jest wyszukiwarką używaną częściej niż chociażby YouTube czy Yahoo.