Spis treści
1. E.A.T, czyli zasady tworzenia eksperckich treści
2. Kryteria E.A.T, co zastosować podczas tworzenia treści, a czego unikać?
3. YMYL, których stron internetowych dotyczy?
4. O co powinien zadbać właściciel strony YMYL?
Wytyczne E.A.T określają najważniejsze cechy treści tworzonych przez kompetentnych twórców. Z kolei skrót YTMYL oznacza: Twoje Pieniądze, Twój Wybór. Dotyczy stron, które tworzą wpływowy content, a konsekwencje wprowadzenia użytkownika w błąd są bardzo poważne. Pojęcia te są stosunkowo nowo i często niezrozumiałe. Co tak naprawdę oznaczają?
E.A.T, czyli zasady tworzenia eksperckich treści
Pierwsza z liter tego akronimu oznacza specjalistyczną wiedzę. Chodzi przede wszystkim o to, by wartościowe treści były tworzone przez osoby wykwalifikowane w danej dziedzinie. Warto podkreślić wykształcenie autorów treści oraz podać ich dokładny tytuł naukowy. Literka A symbolizuje autorytatywność. Oznacza to, że źródło powinno cieszyć się powszechnym uznaniem wśród użytkowników. Ostatnią z cech wyróżniającą jakościową treść jest jej wysoki poziom wiarygodności. Autor strony powinien korzystać ze sprawdzonych źródeł. Dzięki temu użytkownicy mają pewność, że informacje zawarte w artykułach prezentowanych przez twórców są w pełni autentyczne. To szczególnie ważne w dobie fake-newsów.
Kryteria E.A.T, co zastosować podczas tworzenia treści, a czego unikać?
Autor chcąc tworzyć treść pozytywnie oceniane przez algorytm Google, powinien mieć na uwadze przede wszystkim potrzeby użytkownika. Twórcy, przygotowując treść samodzielnie, powinni zadać sobie pytanie o to, o czym chcieliby się, jako czytelnik dowiedzieć z artykułu, jako osoby poszukujące przydatnych informacji. W obecnych czasach każdy człowiek chce, jak najszybciej znaleźć kompleksową i sprawdzoną informację. Warto również zawrzeć treści, które są istotne z perspektywy użytkownika, ale dostęp do nich w polskim internecie jest ograniczony. Należy unikać bardzo ogólnych, nieciekawiących użytkowników treści. Informacje zawarte na stronie powinny być unikalne i jakościowe.
YMYL, których stron internetowych dotyczy?
Skrót ten dotyczy przede wszystkim stron internetowych, na podstawie których odwiedzający mogą podejmować określone działania. Treści oferowane przez te witryny mogą dotyczyć m.in. kwestii zdrowotnych, finansowych czy kwestii prawnych. Teksty te mogą dotyczyć zarówno życia prywatnego, jak i zawodowego. Mogą to być kwestie dotyczące relacji międzyludzkich, jak również rozwijania zainteresowań w czasie wolnym. To kategorii YMYL zaliczone są również wszystkie strony na, których przeprowadzane są wszelkiego rodzaju transakcje, czyli strony sklepów internetowych, serwisów ogłoszeniowych oraz banków.
O co powinien zadbać właściciel strony YMYL?
Ważne, aby autor tego rodzaju strony zwrócił szczególną uwagę na wymienione wcześniej w artykule zasady E.A.T. Algorytm wprowadzony w 2018 roku w przypadku stron internetowych uznawanych za YMYL w pierwszej kolejności weryfikuje poziom wiarygodności, unikalności oraz wartości danej strony internetowej. Dla właścicieli witryn należących do YMYL zastanawiający może być brak efektów w obszarze pozycjonowania. Skorzystanie z usług specjalisty SEO pomoże zauważyć mocne i słabe strony wytwarzanych treści. Wdrożenie odpowiednich poprawek pozwoli na uzyskanie wysokiej pozycji w wyszukiwarce. Bez wątpienia pomocne w tym zakresie będzie korzystanie z profesjonalnych badań w formie źródła oraz wykorzystanie wyszukiwanych przez użytkowników słów kluczowych, pamiętając o tym, aby dostarczać odwiedzającym taką treść, jaką oni oczekują.