Adres URL strony – co to jest i jak powinien wyglądać?

Adres URL z języka angielskiego Uniform Resource Locator określa lokalizację zasobów określonej strony www w internecie. Adres strony internetowej, który wpisuje się w przeglądarkę, oparty jest właśnie na tym formacie. Czym dokładnie jest adres URL i jak stworzyć przyjazny i czytelny dla wszystkich adres strony? Czym jest adres URL? Adres URL to pierwsze, co widzą zarówno potencjalni...

Wyszukiwanie obrazem w Google krok po kroku

Czasami trudno jest znaleźć słowa kluczowe, które można wpisać w wyszukiwarkę, by odszukać odpowiednią treść. Często dysponuje się natomiast grafiką, która może pomóc w wyszukiwaniu. Na szczęście Google umożliwia użytkownikom znalezienie pasujących treści za pomocą obrazu. Jak korzystać z tej funkcji i w jakich sytuacjach jest przydatna? Do czego przydaje się wyszukiwanie obrazem? Ta funkcja...

Error 404: file not found – co to oznacza i jak naprawić ten błąd?

HTTP (Hypertext Transfer Protocol) jest protokołem, za pomocą którego przeglądarka komunikuje się serwerem webowym. W przypadku gdy coś pójdzie nie tak, wyświetlony zostanie komunikat z kodem zaistniałego błędu. Błąd 404 jest często występującym problemem na stronie. Oznacza on, że przeglądarka pomyślnie połączyła się z serwerem, ale nie mogła uzyskać informacji pod podanym adresem. Powodów występowania 404 jest...

Protokół https wypiera http

Wiele witryn nadal korzysta z protokołu HTTP, pomimo tego, że Google już w 2014 roku zalecił przełączenie się na HTTPS. Dlaczego warto korzystać z protokołu HTTPS? Co to właściwie jest i co go odróżnia od protokołu HTTP? To wyjaśniam niżej. Jaka jest różnica pomiędzy HTTP i HTTPS? Na początku warto zrozumieć, co oznaczają te dwa...

Wyszukiwanie w Google przy pomocy operatorów wyszukiwania

Liczba stron internetowych z roku na rok rośnie, co jest pozytywnym zjawiskiem, ponieważ m.in. przedsiębiorcy coraz bardziej otwierają się na nowe możliwości. Rośnie zainteresowanie usługami marketingowymi typu pozycjonowanie stron. Mnogość witryn i pozycjonujących je właścicieli przyczynia się do występowania nieprecyzyjnych wyników wyszukiwania. Jak przy obecności w Internecie tylu różnych informacji znaleźć tą, której tak naprawdę...

Co to jest konwersja?

Każdy właściciel strony www lub sklepu internetowego oczekuje od swojej witryny osiągnięcia konkretnych celów. Użytkownicy mają wykonywać określone działania, aby z biernych odwiedzających stali się czynnymi klientami. Z tym właśnie wiąże się pojęcie konwersji. A jaka jest jej dokładna definicja? Jak ją zwiększyć, aby generować większe zyski? Odpowiedź znajdziesz poniżej.  Definicja konwersji. Czym jest i...

Błąd serwera 500 lub 503 co oznacza i jak go naprawić?

Błąd serwera 500 lub 503, to jeden z najpopularniejszych komunikatów błędów, jakie można spotkać, korzystając ze strony www. Informacja ta sygnalizuje wewnętrzny błąd serwera. Nie jest to zatem problem z połączeniem, komputerem czy przeglądarką. Wskazuje raczej, że coś poszło nie tak, podczas otwierania witryny internetowej. Co konkretnie oznacza ten błąd? Problematyczny błąd 50x Kiedy na...

Jak sprawdzić domenę – strony internetowej lub sklepu internetowego?

Chwytliwa nazwa strony internetowej to klucz do sukcesu, dlatego podejmując decyzję o założeniu biznesu w sieci, zaczynasz od wyboru odpowiedniej domeny. Nie jest to jednak tak proste, jak mogłoby Ci się wydawać. Nad jej wymyśleniem spędzasz wiele godzin, a początkowy entuzjazm szybko gaśnie, gdy okazuje się, że wymarzona nazwa jest już zarezerwowana. Co w takiej...

Rodzaje wyników wyszukiwania Google na przykładach

W ostatnich latach w internecie przybyło mnóstwo nowych stron internetowych, a te już istniejące – ewoluowały i stały się o wiele bardziej złożone. Sprawiło to, że standardowe technologie wyszukiwarek internetowych powoli przestały nadążać za potrzebami internautów – konieczne było wprowadzenie pomniejszych, skonkretyzowanych rodzajów wyników wyszukiwania. Jako pierwsi wpadli na to programiści wyszukiwarki Google, którzy przygotowali...

Jak wypozycjonować stronę?

Pozycjonowanie strony internetowej to proces, który ma na celu zwiększenie jej widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania. Dzięki skutecznemu pozycjonowaniu zwiększa się ruch na stronie, a tym samym ilość potencjalnych klientów, np. w przypadku sklepu online. Jak wypozycjonować stronę internetową? Słowa kluczowe Odpowiedni wybór fraz kluczowych jest ważny z tego względu, że często użytkownicy internetu trafiają...