Webinar – co to jest i jak go wykorzystać do (auto) promocji?

Przebicie się do świadomości szerokiego grona internetowych odbiorców nie jest proste. Trzeba bowiem grupę docelową zaciekawić interesującym przekazem, który zostanie ubrany w atrakcyjną formę. W dobie zróżnicowanych technik przyciągania uwagi należy dostosowywać swoją strategię do zmieniającej się sytuacji na rynku. Jedną z obecnie wiodących metod strategii marketingowych w sieci są webinary. W poniższym artykule wyjaśniam,...

Google Analytics a szybkość wczytywania strony

Co musi mieć w sobie witryna internetowa, żeby przyciągać jak największą liczbę odwiedzających? Z pewnością niektórzy odpowiedzą, że wyjątkową treść, inni z kolei wskażą, że dobra strona nie może obyć się bez responsywności, a jeszcze inni, że podstawą jest SEO. Każdy z tych elementów ma częściowy wpływ na liczbę nawiązywanych dziennie interakcji. Warto jednak pamiętać,...

LinkedIn – czy, kiedy i dlaczego warto się tam angażować?

Dwudziesty pierwszy wiek to czas, w którym nowoczesne technologie internetowe rozwijają się szczególnie dynamicznie. W ostatnich latach stale wzrasta wykorzystywanie portali społecznościowych w celu zdobywania popularności na rynku pracy – przykładem tego typu aktywności jest przede wszystkim popularność LinkedIn. Dlaczego angażowanie się na portalu LinkedIn to dobry pomysł w obecnych czasach i kiedy warto zdecydować...

Czym jest geolokalizacja i jak wpływa na wyniki wyszukiwania Google?

Dla zoptymalizowania strony pod wyniki wyszukiwarki Google korzystam z wielu narzędzi i biorę pod uwagę różne czynniki. Jednym z istotnych elementów, często niedostrzeganym lub bagatelizowanym, jest geolokalizacja. Zbierane dzięki niej dane są przetwarzane w domyśle to, by pomagać w dopasowaniu wyświetlanych treści do oczekiwań internautów. W praktyce geolokalizacja może korzystnie wpłynąć na pozycję witryny. Przygotowałem...

Przekierowanie 301 redirect

Przekierowanie 301 redirect, to metoda na informowanie klientów – internetowej przeglądarki, czy też indeksujących robotów o tym, dany plik albo strona, zostały na stałe przeniesione pod inny adres. Serwer na próbę dostępu do już nieaktualnego zasobu, wysyła kod o statusie HTTP 301, czyli przeniesienia na stałe. Po co stosowane są przekierowania? Przekierowania adresu strony internetowej, stosowane...

Canonical URL

Duplikowanie contentu, nie jest mile widziane, nie tylko w świecie rzeczywistym, ale i w wirtualnym. Roboty Google posiadają doskonałe zdolności do jego wykrywania na witrynach internetowych, co w konsekwencji może się wiązać ze sporymi spadkami pozycji w internetowej wyszukiwarce. Od tego już prosta droga do spadku poziomu ruchu na naszej witrynie. Jedną spośród metod na...

Breadcrumbs i pozostałe dane strukturalne, którymi warto się zainteresować

Prawidłowo zbudowana strona internetowa ułatwia jej użytkowanie. Przejrzystą strukturę docenią nie tylko przeglądający stronę, ale również algorytmy Google. W optymalizacji tych procesów pomagają tzw. breadcrumbs. Popularne „okruszki chleba” służą uporządkowaniu zamieszczonych informacji w serwisie, tworząc niejako mapę całej strony. Zamieszczone dane pozwalają uniknąć błędnego inicjalizowania interakcji z kolejnymi użytkownikami, a do określonych informacji zdecydowanie łatwiej...

Co to jest SEM i czym różni się od SEO?

SEO oraz SEM to dwa ważne skróty, bez których nie warto zaczynać swojej przygody z pozycjonowaniem oraz marketingiem internetowym. Czym jedno różni się od drugiego? Jeżeli jeszcze nie znasz odpowiedzi na to pytanie, a chcesz zaistnieć w świecie Internetu, koniecznie przeczytaj artykuł. W dzisiejszym tekście w prosty sposób wyjaśniam różnice pomiędzy SEM i SEO. SEO...

Jak pozycjonować sklep internetowy?

Jeżeli prowadzisz sklep internetowy, koniecznością będzie jego pozycjonowanie – czyli zadbanie o możliwie jak najlepszą pozycję strony w wyszukiwarkach. Proces ten określamy również angielskim terminem SEO – Search Engine Optimization). Skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego wymaga czasu i przemyślanej strategii, jednak rezultaty w dłuższym okresie mogą Cię zaskoczyć – to bardzo efektywna forma reklamy. Podpowiadam, jak pozycjonować...

Ile kosztuje pozycjonowanie strony?

Pozycjonowanie stron jest jednym z istotnych form marketingu internetowego. Ponad połowa ruchu w witrynach pochodzi z naturalnych wyników wyszukiwania. Za to pośrednio odpowiada właśnie pozycjonowanie. Istotność SEO jest jednak oczywista – w przeciwieństwie do kosztów, które dla przedsiębiorcy mogą być niekiedy dużo ważniejsze. Ile kosztuje pozycjonowanie strony i co wpływa na jego cenę? Jak najlepiej...