Breadcrumbs i pozostałe dane strukturalne, którymi warto się zainteresować

Prawidłowo zbudowana strona internetowa ułatwia jej użytkowanie. Przejrzystą strukturę docenią nie tylko przeglądający stronę, ale również algorytmy Google. W optymalizacji tych procesów pomagają tzw. breadcrumbs. Popularne „okruszki chleba” służą uporządkowaniu zamieszczonych informacji w serwisie, tworząc niejako mapę całej strony. Zamieszczone dane pozwalają uniknąć błędnego inicjalizowania interakcji z kolejnymi użytkownikami, a do określonych informacji zdecydowanie łatwiej...

Co to jest SEM i czym różni się od SEO?

SEO oraz SEM to dwa ważne skróty, bez których nie warto zaczynać swojej przygody z pozycjonowaniem oraz marketingiem internetowym. Czym jedno różni się od drugiego? Jeżeli jeszcze nie znasz odpowiedzi na to pytanie, a chcesz zaistnieć w świecie Internetu, koniecznie przeczytaj artykuł. W dzisiejszym tekście w prosty sposób wyjaśniam różnice pomiędzy SEM i SEO. SEO...

Jak pozycjonować sklep internetowy?

Jeżeli prowadzisz sklep internetowy, koniecznością będzie jego pozycjonowanie – czyli zadbanie o możliwie jak najlepszą pozycję strony w wyszukiwarkach. Proces ten określamy również angielskim terminem SEO – Search Engine Optimization). Skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego wymaga czasu i przemyślanej strategii, jednak rezultaty w dłuższym okresie mogą Cię zaskoczyć – to bardzo efektywna forma reklamy. Podpowiadam, jak pozycjonować...

Ile kosztuje pozycjonowanie strony?

Pozycjonowanie stron jest jednym z istotnych form marketingu internetowego. Ponad połowa ruchu w witrynach pochodzi z naturalnych wyników wyszukiwania. Za to pośrednio odpowiada właśnie pozycjonowanie. Istotność SEO jest jednak oczywista – w przeciwieństwie do kosztów, które dla przedsiębiorcy mogą być niekiedy dużo ważniejsze. Ile kosztuje pozycjonowanie strony i co wpływa na jego cenę? Jak najlepiej...

Adres URL strony – co to jest i jak powinien wyglądać?

Adres URL z języka angielskiego Uniform Resource Locator określa lokalizację zasobów określonej strony www w internecie. Adres strony internetowej, który wpisuje się w przeglądarkę, oparty jest właśnie na tym formacie. Czym dokładnie jest adres URL i jak stworzyć przyjazny i czytelny dla wszystkich adres strony? Czym jest adres URL? Adres URL to pierwsze, co widzą zarówno potencjalni...

Wyszukiwanie obrazem w Google krok po kroku

Czasami trudno jest znaleźć słowa kluczowe, które można wpisać w wyszukiwarkę, by odszukać odpowiednią treść. Często dysponuje się natomiast grafiką, która może pomóc w wyszukiwaniu. Na szczęście Google umożliwia użytkownikom znalezienie pasujących treści za pomocą obrazu. Jak korzystać z tej funkcji i w jakich sytuacjach jest przydatna? Do czego przydaje się wyszukiwanie obrazem? Ta funkcja...

Error 404: file not found – co to oznacza i jak naprawić ten błąd?

HTTP (Hypertext Transfer Protocol) jest protokołem, za pomocą którego przeglądarka komunikuje się serwerem webowym. W przypadku gdy coś pójdzie nie tak, wyświetlony zostanie komunikat z kodem zaistniałego błędu. Błąd 404 jest często występującym problemem na stronie. Oznacza on, że przeglądarka pomyślnie połączyła się z serwerem, ale nie mogła uzyskać informacji pod podanym adresem. Powodów występowania 404 jest...

Protokół https wypiera http

Wiele witryn nadal korzysta z protokołu HTTP, pomimo tego, że Google już w 2014 roku zalecił przełączenie się na HTTPS. Dlaczego warto korzystać z protokołu HTTPS? Co to właściwie jest i co go odróżnia od protokołu HTTP? To wyjaśniam niżej. Jaka jest różnica pomiędzy HTTP i HTTPS? Na początku warto zrozumieć, co oznaczają te dwa...

Wyszukiwanie w Google przy pomocy operatorów wyszukiwania

Liczba stron internetowych z roku na rok rośnie, co jest pozytywnym zjawiskiem, ponieważ m.in. przedsiębiorcy coraz bardziej otwierają się na nowe możliwości. Rośnie zainteresowanie usługami marketingowymi typu pozycjonowanie stron. Mnogość witryn i pozycjonujących je właścicieli przyczynia się do występowania nieprecyzyjnych wyników wyszukiwania. Jak przy obecności w Internecie tylu różnych informacji znaleźć tą, której tak naprawdę...

Co to jest konwersja?

Każdy właściciel strony www lub sklepu internetowego oczekuje od swojej witryny osiągnięcia konkretnych celów. Użytkownicy mają wykonywać określone działania, aby z biernych odwiedzających stali się czynnymi klientami. Z tym właśnie wiąże się pojęcie konwersji. A jaka jest jej dokładna definicja? Jak ją zwiększyć, aby generować większe zyski? Odpowiedź znajdziesz poniżej.  Definicja konwersji. Czym jest i...