Modele rozliczeń w branży SEO

Z usługi pozycjonowania stron korzysta coraz większa liczba przedsiębiorców. W wielu branżach działania SEO są wręcz nieodzowne – zwłaszcza wówczas, gdy podstawowym sposobem pozyskiwania klientów jest właśnie Internet. Przed podpisaniem umowy z agencją SEO warto zapoznać się z dostępnymi modelami rozliczeniowymi, a także dowiedzieć się, jakie są ich najważniejsze plusy i minusy. Jakie sposoby rozliczania...

Jaki procent ruchu warto mieć z SEO i jak łączyć działania SEO z innymi kanałami ruchu?

Umiejętność czytania danych i ich analizy jest często ważniejsza, niż same działania marketingowe. Często na podstawie rzetelnej analizy można znacznie zwiększyć swoje zyski przy minimalnym nakładzie pracy. Jednym z najbardziej kłopotliwych wskaźników jest procent ruchu organicznego na stronie. Przedsiębiorcy często oczekują uniwersalnej wartości, podczas gdy na to czy wspomniany procent jest „dobry”, czy „zły” wpływają...

Jak raportować działania SEO i jak ustalać cele?

Pozycjonowanie stron internetowych to długotrwały proces oparty na systematycznym wykonywaniu określonych czynności i procesów, których zadaniem jest podniesienie pozycji danej strony w wynikach wyszukiwania. Aby stale monitorować i utrzymywać efektywność tych działań potrzebne jest przede wszystkim precyzyjne wyznaczanie celów oraz szczegółowe raportowanie wyników. Jak zatem prawidłowo raportować działania SEO i jak ustalać cele? Co daje...

Jak policzyć czy inwestycja w SEO mi się zwróci?

Pozycjonowanie stron jest jedną z najważniejszych, a zarazem też najkosztowniejszych metod promocji w internecie. Jest to proces długotrwały, który wymaga regularności w działaniu, wiedzy technicznej, inwestycji w linki zewnętrzne oraz często też udziału specjalistów. Logiczne więc, że każdy rozsądny przedsiębiorca powinien w miarodajny sposób sprawdzać, jakie efekty daje inwestycja oraz czy przynoszą one zyski. W...

Webinar – co to jest i jak go wykorzystać do (auto) promocji?

Przebicie się do świadomości szerokiego grona internetowych odbiorców nie jest proste. Trzeba bowiem grupę docelową zaciekawić interesującym przekazem, który zostanie ubrany w atrakcyjną formę. W dobie zróżnicowanych technik przyciągania uwagi należy dostosowywać swoją strategię do zmieniającej się sytuacji na rynku. Jedną z obecnie wiodących metod strategii marketingowych w sieci są webinary. W poniższym artykule wyjaśniam,...

Google Analytics a szybkość wczytywania strony

Co musi mieć w sobie witryna internetowa, żeby przyciągać jak największą liczbę odwiedzających? Z pewnością niektórzy odpowiedzą, że wyjątkową treść, inni z kolei wskażą, że dobra strona nie może obyć się bez responsywności, a jeszcze inni, że podstawą jest SEO. Każdy z tych elementów ma częściowy wpływ na liczbę nawiązywanych dziennie interakcji. Warto jednak pamiętać,...

LinkedIn – czy, kiedy i dlaczego warto się tam angażować?

Dwudziesty pierwszy wiek to czas, w którym nowoczesne technologie internetowe rozwijają się szczególnie dynamicznie. W ostatnich latach stale wzrasta wykorzystywanie portali społecznościowych w celu zdobywania popularności na rynku pracy – przykładem tego typu aktywności jest przede wszystkim popularność LinkedIn. Dlaczego angażowanie się na portalu LinkedIn to dobry pomysł w obecnych czasach i kiedy warto zdecydować...

Czym jest geolokalizacja i jak wpływa na wyniki wyszukiwania Google?

Dla zoptymalizowania strony pod wyniki wyszukiwarki Google korzystam z wielu narzędzi i biorę pod uwagę różne czynniki. Jednym z istotnych elementów, często niedostrzeganym lub bagatelizowanym, jest geolokalizacja. Zbierane dzięki niej dane są przetwarzane w domyśle to, by pomagać w dopasowaniu wyświetlanych treści do oczekiwań internautów. W praktyce geolokalizacja może korzystnie wpłynąć na pozycję witryny. Przygotowałem...

Przekierowanie 301 redirect

Przekierowanie 301 redirect, to metoda na informowanie klientów – internetowej przeglądarki, czy też indeksujących robotów o tym, dany plik albo strona, zostały na stałe przeniesione pod inny adres. Serwer na próbę dostępu do już nieaktualnego zasobu, wysyła kod o statusie HTTP 301, czyli przeniesienia na stałe. Po co stosowane są przekierowania? Przekierowania adresu strony internetowej, stosowane...

Canonical URL

Duplikowanie contentu, nie jest mile widziane, nie tylko w świecie rzeczywistym, ale i w wirtualnym. Roboty Google posiadają doskonałe zdolności do jego wykrywania na witrynach internetowych, co w konsekwencji może się wiązać ze sporymi spadkami pozycji w internetowej wyszukiwarce. Od tego już prosta droga do spadku poziomu ruchu na naszej witrynie. Jedną spośród metod na...