Pozycjonowanie strony internetowej to proces, który ma na celu zwiększenie jej widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania. Dzięki skutecznemu pozycjonowaniu zwiększa się ruch na stronie, a tym samym ilość potencjalnych klientów, np. w przypadku sklepu online. Jak wypozycjonować stronę internetową?
Słowa kluczowe
Odpowiedni wybór fraz kluczowych jest ważny z tego względu, że często użytkownicy internetu trafiają na konkretną stronę www na podstawie precyzyjnych zapytań – słów kluczowych albo całych wyrażeń, które wpisują w wyszukiwarkę.
Ważne jest więc to, by poznać najczęściej wyszukiwane słowa kluczowe. Bardzo ogólne frazy są popularne, np. Pozycjonowanie stron Warszawa, jednak trudno pod nie szybko pozycjonować i nie koniecznie wpisują je osoby, które rzeczywiście są zainteresowane ofertą. Warto stosować je w treści strony, jednak z umiarem. Ważne są także frazy bardziej precyzyjne, np. Pozycjonowanie stron w Warszawie cennik.
W doborze odpowiednich słów kluczowych pomocne są różne narzędzia, np. Google Keyword Planner.
Działania na stronie
Witryna powinna być przyjazna dla robotów Google. Działania on-site obejmują:
- Nawigację wewnątrzną – odpowiednio stworzona, pozwala na bezproblemowe dotarcie przez odwiedzających we właściwe miejsce. Elementem najważniejszym jest menu strony, które zawiera główne zakładki. Kierować powinny do poszczególnych kategorii, a te z kolei do podkategorii.
- Poprawność adresów URL – powinny być przejrzyste do nawigacji, łatwe do zapamiętania, nie za długie oraz zawierające słowa kluczowe.
- Poprawność meta danych – właściwa konstrukcja meta title oraz meta description pomaga zwiększyć ruch na stronie. Title powinien zawierać 60-70 znaków i odpowiadać na zadawane pytanie, jednoczenie zwracając uwagę i zachęcając do kliknięcia. Description to około 160 znaków i powinien potwierdzać trafność title.
- Optymalizacja treści – treść na stronie powinna być wysokiej jakości, ale także zawierać słowa kluczowe, które będą umieszone w naturalny sposób.
- Szybkość ładowania strony – nikt nie lubi czekać, dlatego szybko ładująca się strona jest o wiele przyjemniejsza w odbiorze. Poza tym czas w jakim ładuje się witryna, wpływa na wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania, ale także wyższą konwersję.
- Rozbudowa strony – to możliwość na dodatkowe wplecenie słów kluczowych oraz linkowania wewnętrznego. Warto także uruchomić bloga.
Działania poza stroną
Działania off-site obejmują:
- Ujednolicenie danych firmy – jeśli znajdują się one na różnych stronach, warto zadbać o ich poprawność i aktualizację.
- Internetowe wizytówki – chodzi m.in. o Google Moja Firma. Profil jest bezpłatny, a pomaga w kontakcie z klientami w wyszukiwarce, ale także Mapach Google. To także możliwość na pozostawienie przez klientów opinii o firmie.
- Publikacja eksperckich artykułów na branżowych portalach – wizerunek eksperta pomaga podwyższyć swoją pozycję w wynikach wyszukiwania. Tego typu artykuły powinny zawierać treść użyteczną dla użytkowników.
- Publikacja artykułów sponsorowanych – są to treści odpłatnie publikowane. To nie oznacza jednak, że powinny być nachalną reklamą własnych produktów czy usług. Aby zwrócić uwagę użytkowników, powinny przedstawiać rozwiązanie jakiegoś problemu. Dobrze sprawdzają się w tej roli artykuły poradnikowe, prezentujące wiedzę oraz jasne i przydatne wskazówki.
Odpowiednie wypozycjonowanie strony, obejmuje szereg działań, które należy wykonać na stronie, ale także poza nią. Przynosi jednak wiele korzyści, zwiększając sprzedaż produktów i usług, poprzez zapewnienie widoczności oraz rozpoznawalności marce.